Home / Services / Corporate law / Antimonopoly legislation support
Who already selected us
ВТБ,
Ашан,
САМС, Китайская национальная корпорация машиностроительной промышленности
Хенкель, Производство химической продукции
SBI, Государственный Банк Индии
ОБИ,
Сандвик Майнинг энд Констракшн СНГ, Российское подразделение промышленной группы Sandvik
AE Industry GmbH,
Brack capital real estate,
AUGER AUTOTECHNIK,
Менсен Пакаджинг СНГ,
МСА Сейфети,
Германишер Ллойд Индустри Сервисес Руссланд, Инженерно-консультационные услуги в нефтегазовой отрасли
Зигениа,
Сигма-Алдрич Рус,
China Automotive Engineering Corporation,
Ceetrus,
DNV GL, Классификационное и сертификационное общество
SKM EGG PRODUCTS (INDIA),
МАСКИО-ГАСПАРДО РУССИЯ,
Дресс и Зоммер проджект менеджмент энд билдинг технолоджис, Консалтинг в области недвижимости.
АВИКА,
ИММОШАН,
Workki, Сеть коворкингов
Группа Всемирного банка, Международная финансовая организация
Сбербанк,
Банк Хлынов,
Кредито24,
Монедо,
Ригенсис Банк,
Банк Развития Технологий,
СОЛИД тендерные рынки,
ХРОНОПЭЙ СЕРВИСЕЗ,
DIXIPAY,
NovaredPay Solution,
Orangepay,
BTCBIT.NET,
Currency.com,
DigitMoney,
Credits.com,
RocketBit,
КАПИТАЛ КОМ,
Kreditech Holding SSL GmbH,
Учи.ру,
СофтСерв,
Винстрайк,
iDeals,
PBF Group,
Организационный комитет XXII Олимпийских зимних игр и XI Паралимпийских зимних игр 2014 года в г. Сочи",
Посольство королевства Саудовская Аравия в России,
Федеральное агентство геодезии и картографии,
ЭМЕРКОМ,
ФГУП "Охрана" Министерства внутренних дел РФ., охрана
ФГУП "Гознак",
ФГУП "Киноконцерн "Мосфильм",
ФГУП "РОСТЭК" Федеральной таможенной службы РФ.,
Внешнеторговая компания Совэкспортфильм,
КИНОТЕХНИКА,
Московский еврейский театр "Шалом",
Государственный академический университет гуманитарных наук,
НИИРП,
Детская музыкальная школа имени С.М.Майкапара»,
Институт коррекционной педагогики РАО,
ФГБНУ "ВНИИПЛЕМ",
Московский академический художественный лицей Российской академии художеств.,
Государственный научно-исследовательский институт промышленной экологии,
Центральный телеграф,
АО Электросвязь в ЧР,
НЕКСТ ТЕКНОЛОДЖИС,
ООО "АЙ-ТИ ЛАБС",
Mount FX,
NPBFX,
Itrade Global,
TRADE FW,
ICE-FX,
Куантувис Интернэшнл,
АТН групп,
Идеальный Камень,
Метексан,
ЭНЖЭ СТРОЙ,
Группа строительных компаний "Ал Трейд", строительство
ЗАО "УК "ДИНАМО",
Строительная компания "НАУТИЛУС_М", строительство
ТеплоХолод,
ФАНСИП,
ПАРС-В,
Интеграл,
СпецМеталлМастер,
ФГУП "Межобластное научно-реставрационное художественное управление",
Приокский завод цветных металлов,
Муромский приборостроительный завод,
Московский машиностроительный завод "РАССВЕТ,
ОАО "Гидрометприбор",
Бываловский машиностроительный завод,
BCAPITAL FINANCIAL SOLUTIONS,
IDRI Oil Services,
Энерджи консалтинг,
ЭНЕРГАЗ,
Покровскгаз,
ВНИИСТ,
НПЦ Спецнефтьпродукт,
Сибирский Альянс,
МАСТЕРС,
Управа района Южное Медведково города Москвы.,
Управа Бескудниковского района города Москвы,
Управа Лосиноостровского района города Москвы,
ГУП "ДЭЗ района Соколинная гора города Москвы",
ГУП "ДЭЗ района Южное Тушино города Москвы",
Роялтон Групп,
МАРКЕМ-ИМАЖ,
Image Processing Systems,
БЕРГНЕР,
Две линии,
Флэйвор Бэй,
БАСК,
Oneway Biomed,
Риск Консалтинг,
ООО "Весь учет",
Алекс-Групп,
БлагоВИП.ру,
ООО ИКК "Реалант",
Издательско-полиграфическая фирма Воронеж.,
Социально-развлекательный портал OneginTime,
ООО "Телеком Системы", Поставка телекоммуникационного оборудования
АРТ АВИА,
А.Р.Лайн,
ELTRECO,
Нипромтекс,
ЛБР-АгроМаркет,
Esunity,
Самосклад,
КорпусГрупп,
Тажима-Сервис,
РесурсТранс,
ТОО "Глобал бьюти",
Eternity Law International,
Сервисмен мистери шоппинг,
ХардМедиа,
The agency,
BrandLab,
Маджента,
WIN2COM,
АМИ-Систем,
ЭКСПРЕСС НТС-ЭКО,
Трасском,
Сервисная компания EQ Club, консьерж-услуги
Институт хирургии им. А.В. Вишневского,
Стоматология № 1, медицина
Авиценна,
БИОН,
МЖС Медикал,
Arkady Bukh Law Firm, адвокатура
Агентство недвижимости "Грифон Сервис",
Moscow Fashion Style,
Меховой салон "Сельваджио",
Авто-Волга-Раст,
Активный отдых,
Нежный возраст,
За рулем,
Entire list

Antimonopoly legislation support

The experts of Prime legal LLC law firm provide legal support of projects, which are belonged to the sphere of regulation of the antimonopoly legislation of the Russian Federation (RF). Our specialists will analyze terms and conditions of your transaction, and determine whether your company has to apply to the Federal Antimonopoly Service (FAS) for receiving preliminary FAS approval or to make a subsequent notification to the FAS.

Application to the FAS. Notification to the FAS

The Federal Law 135-FZ dated July 26, 2006 "On Protection of Competition" and subordinate legislation regulates relations which are communicated with protection of competition, including prevention and suppression of monopolistic activity and unfair competition. This act is intended for development of antimonopoly legislation and substitutes for the old Law № 948-1 of the RSFSR dates March 22, 1991 “On Competition and Restriction of Monopolistic Activity on Commodity Markets” and the Federal Law 117-FZ dated June 23, 1999 “About Protection of Competition on Financial Services Markets”. Chapter 7 of the Law “On Competition” consists a list of actions that can be executed after preliminary FAS approval or should be followed by a subsequent notification to the FAS.

The following deals can be made on prior consent:

  • Establishment and reorganization of commercial companies (in the cases stipulated in the article 27 of the Law "On Competition")
  • Transactions with stocks (shares) and assets of commercial companies (in the cases stipulated in the article 28 of the Law "On Competition")
  • Transactions with stock (shares) and assets of financial organizations (in the cases stipulated in the article 29 of the Law "On Competition")

The subsequent notification to the FAS is required:

  1. At conclusion of the deal or commission of any other action, that the antimonopoly authorities should be informed about (in cases stipulated in the article 30 of the Law "On Competition")
  2. In cases provided by art.29 of the Law "Of Competition"

Liability for breach of antimonopoly legislation

In accordance with the article 19.8 of the Code of the RF “On Administrative offences”, failure to submit applications or notifications to the antimonopoly authorities, or submission of applications or notifications (notices) containing deliberately false information, as well as breach of the order and terms of submitting applications or notifications, provided by the antimonopoly laws, are fined by administrative penalty:

  • for a official – from thirty up to fifty minimum wages (from 3,000 to 5,000 rubles)
  • for a legal entity – from one thousand up to five thousand minimum wages (from 100,000 up to 500,000 rubles)
Яндекс.Метрика
Corporate law
Online legal service
Top.Mail.Ru